Regie op verantwoording Dossier Hoe werk je als schoolbestuur aan een goede verantwoording van wat je doet en welke resultaten je boekt?
Hoe kunnen we innovatie in de organisatie zo goed mogelijk ondersteunen als bestuur, directie en innovatiegroep? Innovatievraag Blosse onderzoekt hoe je innovaties in de organisatie kan stimuleren en ondersteunen vanuit bestuur, directie en de innovatiegroep.
Hoe kunnen we extra ondersteuning in de klas het best organiseren? Innovatievraag Kindcentrum Moerschans wil zoveel mogelijk rendement halen uit de inzet van extra ondersteuning in de klas.
Hoe zetten we een 'extra leraar' optimaal in? Innovatievraag Om de werkdruk te verminderen koos de St. Willibrordusschool voor de inzet van een extra leraar. Hoe organiseer je dit optimaal?
Onderwijsresultatenmodel Dossier Werken aan kwaliteit via het nieuwe onderwijsresultatenmodel van de Inspectie van het Onderwijs. Uitleg, achtergronden en tutorials.
Hoe kunnen we flexibel organiseren met behoud van kwaliteit en diversiteit? Innovatievraag De innovatievraag van Agora over een andere inrichting van het onderwijs met het oog op het toenemende lerarentekort.
Hoe kunnen vakdocenten bijdragen aan meer kwaliteit en minder werkdruk in het primair onderwijs? Innovatievraag Stichting Meer Primair over de inzet van vakdocenten om de werkdruk te verminderen.
Hoe behoud en verduurzaam je talentontwikkeling van leerlingen én leraren en bepaal je tegelijkertijd je perspectief voor over vijf jaar? Innovatievraag De innovatievraag van basisschool Rennevoirt richt zich op talentontwikkeling van leerlingen én leraren.
Kunnen we de taalontwikkeling van leerlingen versterken door vakoverstijgend of schooloverstijgend organiseren? Innovatievraag De innovatievraag van Obs De Broekheurne richt zich op de verbetering van de taalontwikkeling van kinderen.