Hoe kunnen we innovatie in de organisatie zo goed mogelijk ondersteunen als bestuur, directie en innovatiegroep? Innovatievraag Blosse onderzoekt hoe je innovaties in de organisatie kan stimuleren en ondersteunen vanuit bestuur, directie en de innovatiegroep.
Hoe kunnen we extra ondersteuning in de klas het best organiseren? Innovatievraag Kindcentrum Moerschans wil zoveel mogelijk rendement halen uit de inzet van extra ondersteuning in de klas.
Hoe zetten we een 'extra leraar' optimaal in? Innovatievraag Om de werkdruk te verminderen koos de St. Willibrordusschool voor de inzet van een extra leraar. Hoe organiseer je dit optimaal?
Onderwijsresultatenmodel Dossier Werken aan kwaliteit via het nieuwe onderwijsresultatenmodel van de Inspectie van het Onderwijs. Uitleg, achtergronden en tutorials.
Hoe kunnen we flexibel organiseren met behoud van kwaliteit en diversiteit? Innovatievraag De innovatievraag van Agora over een andere inrichting van het onderwijs met het oog op het toenemende lerarentekort.
Hoe kunnen vakdocenten bijdragen aan meer kwaliteit en minder werkdruk in het primair onderwijs? Innovatievraag Stichting Meer Primair over de inzet van vakdocenten om de werkdruk te verminderen.
Hoe behoud en verduurzaam je talentontwikkeling van leerlingen én leraren en bepaal je tegelijkertijd je perspectief voor over vijf jaar? Innovatievraag De innovatievraag van basisschool Rennevoirt over talentontwikkeling van leraren én leerlingen.
Kunnen we de taalontwikkeling van leerlingen versterken door vakoverstijgend of schooloverstijgend organiseren? Innovatievraag De innovatievraag van Obs De Broekheurne over het verbeteren van de taalontwikkeling van kinderen.
Regionale aanpak Dossier Door samen te werken met andere scholen en partijen in de regio sta je sterker bij de aanpak van het lerarentekort.
Anders organiseren lerarentekort Dossier Welke mogelijkheden zijn er voor een andere organisatie van het onderwijs? En wat betekent dit voor het werk en de kwaliteit?