Overslaan en naar de inhoud gaan
Homepage van Slimmer Leren PO
  • Alle onderwerpen
    • Werkgeverschap
      • Strategisch HR
    • Digitalisering
      • Afstandsonderwijs
      • Curriculum
      • Ethiek
      • ICT-bekwaamheid
      • Informatiebeveiliging en privacy
      • Leermiddelen
      • Werkdruk
    • Kwaliteit
      • Regie op onderwijskwaliteit
      • Onderwijsresultatenmodel
    • Lerarentekort
      • Aantrekkelijke sector
      • Anders organiseren lerarentekort
      • Open toegang tot beroep
      • Regionale aanpak lerarentekort
    • Innovatie
      • Anders organiseren
      • Innovatie & verandering
  • Netwerk
  • Innovatievragen
  • Contact
Zoeken

Filter Contenttype

  • Aan de slag
  • Artikel
  • Bestuur/School
  • Blog
  • Expertise
  • Externe link
  • Innovatievraag
  • Inspiratie
  • Interview
  • Nieuws
  • Praktijkvoorbeeld
  • Subdossier

Filter Onderwerpen

  • (-) Leerlijn
  • (-) Veranderproces
  • Administratie
  • Ambitieniveau
  • Cultuur
  • Dashboard
  • Data
  • Differentiëren
  • Digitale didactiek
  • Digitale geletterdheid
  • Diversiteit
  • Gepersonaliseerd leren
  • ICT-infrastructuur
  • ICT onderwijs
  • IKC
  • Keten
  • Learning analytics
  • Leerdoelen
  • Leerlingvolgsysteem
  • Leiderschap
  • Nieuwkomers
  • Onderzoek
  • Opleiding
  • Professionalisering
  • Programmeren
  • Publiek - privaat
  • Robots
  • Samenwerking
  • Sociaal-emotioneel
  • Speciaal onderwijs
  • Strategie
  • Taakdifferentiatie
  • Verantwoording
  • Versnellingsvraag
  • Visie
  • VR - AR
  • Zij-instromers

Zoeken

172 resultaten gevonden.

Resultaten

  • Innoveren bij stichting Blosse: niet moeten, maar willen

    Interview

    Bestuurder Jeroen Spanbroek (Blosse) over het stimuleren van innovatie binnen zijn organisatie.

    Leraar met kinderen
  • Hoe kunnen we innovatie in de organisatie zo goed mogelijk ondersteunen als bestuur, directie en innovatiegroep?

    Innovatievraag

    Blosse onderzoekt hoe je innovaties in de organisatie kan stimuleren en ondersteunen vanuit bestuur, directie en de innovatiegroep.

    Techniekles
  • Directeur St. Willibrordusschool Huub Mangnus: 'Anders organiseren is soms een zoektocht'

    Artikel

    Leraar Ingemar Hoefnagels en directeur Huub Mangnus van de St. Willibrordusschool over de inzet van een extra leraar.

    Leraar klas
  • Scholen maken digitale sprong tijdens de coronacrisis: ‘Omarm de verschillen en ondersteun leraren in hun ambities’

    Interview

    Er zijn grote verschillen in de manier waarop leraren ICT hebben ingezet sinds het begin van de coronacrisis. Ook hebben ze verschillende ambities voor de toekomst. Dat blijkt uit onderzoek van de PO-Raad en Kennisnet. Maar hoe zien deze verschillen eruit in de praktijk? En op welke manier kunnen schoolbesturen en schoolleiders leraren op het gebied van ICT het beste ondersteunen? Twee leraren, een bestuurder en een manager ICT delen hun ervaringen en geleerde lessen.

    Leraar en laptop
  • ‘Als je uitgaat van een visie, lijkt het wel alsof de keuze voor een nieuw leermiddel makkelijker wordt.’

    Artikel

    De bevindingen van een school uit het noorden van het land die meedeed aan het onderzoek Keuzeproces Leermiddelen.

    Kind leert met ipad
  • Onderzoek PO-Raad: keuze nieuwe lesmethode roept vaak veel fundamentele vragen op

    Nieuws

    Onderzoeksbureau CLU onderzoekt hoe het keuzeproces bij nieuwe lesmethoden beter ondersteund kan worden.

    Kind leert met laptop
  • Digitale geletterdheid in het onderwijs: hoe pakken je collega’s dit aan?

    Artikel

    Scholen worstelen met de vraag hoe ze digitale geletterdheid in hun lesprogramma krijgen. De lessen uit zes innovatievragen.

    Kinderen aan het programmeren
  • Hoe gaat het met de Innovatievragen Onderwijs en ICT? Ze vertellen het zelf.

    Inspiratie

    Hoe gaat het met de Innovatievragen Onderwijs en ICT? Ze vertellen het zelf in een persoonlijke vlog.

    Vergrootglas
  • Volg de ontwikkelingen rondom het innovatielab van PCOU Willibrord nu ook op instagram!

    Externe link

    Afkomstig van instagram

    PCOU Willibrord werkt samen met private partijen aan een innovatielab. Volg de ontwikkelingen nu via hun insta-account.

    Blauwgroen vlak
  • Onderzoeker en pedagoog De Bruyckere: 'Werk niet evidence-based, maar evidence-informed'

    Interview

    Onderzoeker Pedro de Bruyckere over de vele mythes in het onderwijs.

    Pedro de Bruyckere

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Page 2
  • Page 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Snel naar...

  • Home
  • Contact
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Contact

PO-Raad
Postadres

Postbus 85246
3508 AE  Utrecht

Bezoekadres
Aïdadreef 4
3561 GE Utrecht

Een initatief van: PO-Raad, opent in een nieuw venster

Samen SlimmerPOEen initiatief van de PO-Raad