Overslaan en naar de inhoud gaan
Homepage van Slimmer Leren PO
  • Alle onderwerpen
    • Werkgeverschap
      • Strategisch HR
      • Huisvesting
    • Digitalisering
      • Afstandsonderwijs
      • Curriculum
      • Ethiek
      • ICT-bekwaamheid
      • Informatiebeveiliging en privacy
      • Leermiddelen
      • Werkdruk
    • Kwaliteit
      • Regie op onderwijskwaliteit
      • Regie op verantwoording
      • Onderwijsresultatenmodel
    • Lerarentekort
      • Anders organiseren lerarentekort
      • Samen werken aan het lerarentekort
    • Innovatie
      • Anders organiseren
      • Innovatie & verandering
  • PO-Academie
  • Netwerk
  • Innovatievragen
  • Contact
Zoeken

Filter Onderwerpen

  • Administratie
  • Ambitieniveau
  • Cultuur
  • Dashboard
  • Data
  • Differentiëren
  • Digitale didactiek
  • Digitale geletterdheid
  • Diversiteit
  • Gepersonaliseerd leren
  • ICT-infrastructuur
  • ICT onderwijs
  • IKC
  • Keten
  • Learning analytics
  • Leerdoelen
  • Leerlijn
  • Leerlingvolgsysteem
  • Leiderschap
  • Nieuwkomers
  • Onderzoek
  • Opleiding
  • Professionalisering
  • Programmeren
  • Publiek - privaat
  • Robots
  • Samenwerking
  • Sociaal-emotioneel
  • Speciaal onderwijs
  • Strategie
  • Taakdifferentiatie
  • Veranderproces
  • Verantwoording
  • Versnellingsvraag
  • Visie
  • VR - AR
  • Zij-instromers

Zoeken

685 resultaten gevonden.

Resultaten

  • Hoe maken we digitale leermiddelen toegankelijk voor blinden en slechtzienden?

    Praktijkvoorbeeld

    Stichting Koninklijke Visio en Bartiméus onderzochten hoe digitaal lesmateriaal toegankelijk kan worden voor blinde en slechtziende kinderen.

    Braille op de computer
  • Hoe kunnen we ICT op een integrale manier inzetten in een Integraal Educatief Kind Centrum?

    Praktijkvoorbeeld

    Paraat Scholen wilde de ICT-systemen van het basisonderwijs, peuterspeelzaal, buitenschoolse opvang en jeugdzorg integreren.

    kinderen met tablets
  • Welk leermateriaal is geschikt voor nieuwkomers en kan differentiatie mogelijk maken?

    Praktijkvoorbeeld

    Primo Schiedam ging in een versnellingsvraag op zoek naar betere differentiatie bij het digitaal taalonderwijs voor nieuwkomers.

    Kinderen kijken tv in de klas
  • Hoe creëren we een verzamelplaats digitale geletterdheid voor het speciaal onderwijs?

    Praktijkvoorbeeld

    De Onderwijsspecialisten zochten in een versnellingsvraag naar een manier om digitale lesmaterialen over digitale geletterdheid centraal beschikbaar te stellen.

    Digitale geletterdheid in het speciaal onderwijs is extra belangrijk
  • Hoe kun je differentiëren met onderwijsprojecten?

    Praktijkvoorbeeld

    ATO-scholenkring onderzocht hoe je reguliere lesmethoden kunt aanvullen met activiteiten van maatschappelijke organisaties.

    jongen buiten
  • Hoe ontwikkel je een leerlijn digitale geletterdheid op basis van je pedagogische visie?

    Praktijkvoorbeeld

    De samenwerkende Vrijescholen Zuid-Holland onderzochten een manier om een leerlijn digitale geletterdheid op antroposofische basis te ontwikkelen.

    Leerlijn digitale geletterdheid met hart en ziel
  • Hoe ontwikkel je een digitaal portfolio als leerlingvolgsysteem?

    Praktijkvoorbeeld

    Onderzoek naar hoe een digitaal portfolio het onderwijsproces - waarbij het kind en het leren centraal staat - kan ondersteunen.

    jongens achter computer
  • Hoe en voor welke onderdelen van taal en rekenen kan een robot ingezet worden als leermiddel?

    Praktijkvoorbeeld

    Basisschool Sint Wulfram onderzocht in een versnellingsvraag welke bijdrage een humanoïde robot kan leveren aan het onderwijs.

    Robot en kinderen in de klas
  • Hoe maak je een overkoepelend dashboard dat de voortgang van leerlingen weergeeft aan de hand van leerdoelen?

    Praktijkvoorbeeld

    De leraren van basisschool Het Palet willen de voortgang van hun leerlingen in de verschillende leermiddelen graag op een gemakkelijkere manier bekijken.

    Overkoepelend dashboard: het prototype dat Briter heeft ontworpen.
  • Hoe zorg je voor maatwerk op het gebied van rekenen?

    Praktijkvoorbeeld

    Op zoek naar een instrument voor leraren om snel en eenvoudig - per leerdoel en per leerling - verschillend leermateriaal in te zetten.

    Hoe geef je invulling aan maatwerk op het gebied van rekenen aan leerlingen?

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Filter Contenttype

  • Aan de slag
  • Dossier
  • Download
  • Expertise
  • Externe link
  • Innovatievraag
  • Interview
  • Minicursus
  • Opleiding
  • Organisatie
  • Over ons
  • Podcast
  • Praktijkvoorbeeld
  • School
  • Subdossier
  • Toolkit
  • Video

Snel naar...

  • Home
  • Contact
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Contact

PO-Raad
Postadres

Postbus 85246
3508 AE  Utrecht

Bezoekadres
Aïdadreef 4
3561 GE Utrecht

Een initatief van: PO-Raad, opent in een nieuw venster

Samen SlimmerPOEen initiatief van de PO-Raad