Overslaan en naar de inhoud gaan
Homepage van Slimmer Leren PO
  • Alle onderwerpen
    • Werkgeverschap
      • Strategisch HR
    • Digitalisering
      • Afstandsonderwijs
      • Curriculum
      • Ethiek
      • ICT-bekwaamheid
      • Informatiebeveiliging en privacy
      • Leermiddelen
      • Werkdruk
    • Kwaliteit
      • Regie op onderwijskwaliteit
      • Onderwijsresultatenmodel
    • Lerarentekort
      • Aantrekkelijke sector
      • Anders organiseren lerarentekort
      • Open toegang tot beroep
      • Regionale aanpak lerarentekort
    • Innovatie
      • Anders organiseren
      • Innovatie & verandering
  • Netwerk
  • Innovatievragen
  • Contact
Zoeken

Filter Contenttype

  • (-) Dossier
  • (-) Interview
  • Aan de slag
  • Artikel
  • Bestuur/School
  • Blog
  • Download
  • Expertise
  • Externe link
  • Innovatievraag
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Organisatie
  • Over ons
  • Praktijkvoorbeeld
  • Subdossier
  • Video

Filter Onderwerpen

  • Administratie
  • Cultuur
  • Dashboard
  • Data
  • Differentiëren
  • Digitale didactiek
  • Digitale geletterdheid
  • Diversiteit
  • Gepersonaliseerd leren
  • ICT-infrastructuur
  • ICT onderwijs
  • IKC
  • Keten
  • Learning analytics
  • Leerdoelen
  • Leerlijn
  • Leerlingvolgsysteem
  • Leiderschap
  • Opleiding
  • Professionalisering
  • Programmeren
  • Publiek - privaat
  • Robots
  • Samenwerking
  • Sociaal-emotioneel
  • Speciaal onderwijs
  • Strategie
  • Taakdifferentiatie
  • Veranderproces
  • Verantwoording
  • Versnellingsvraag
  • Visie
  • VR - AR
  • Zij-instromers

Zoeken

116 resultaten gevonden.

Resultaten

  • Innoveren bij stichting Blosse: niet moeten, maar willen

    Interview

    Bestuurder Jeroen Spanbroek (Blosse) over het stimuleren van innovatie binnen zijn organisatie.

    Leraar met kinderen
  • Extra ondersteuning in de klas: 'Iedereen wil groeien, zowel kind als leraar'

    Interview

    Directeur Diana Blake en adjunct-directeur Annelies de Kock van Kindcentrum Moerschans delen hun eerste ervaringen met extra ondersteuning in de klas.

    Teacher helps student
  • Inspecteur Mark Oortwijn: ‘Scholen hebben veel ruimte om het onderwijs structureel anders te organiseren’

    Interview

    Inspecteur Mark Oortwijn legt uit welke ruimte scholen hebben om het onderwijs structureel anders te organiseren.

    Mark Oortwijn
  • Scholen maken digitale sprong tijdens de coronacrisis: ‘Omarm de verschillen en ondersteun leraren in hun ambities’

    Interview

    Er zijn grote verschillen in de manier waarop leraren ICT hebben ingezet sinds het begin van de coronacrisis. Ook hebben ze verschillende ambities voor de toekomst. Dat blijkt uit onderzoek van de PO-Raad en Kennisnet. Maar hoe zien deze verschillen eruit in de praktijk? En op welke manier kunnen schoolbesturen en schoolleiders leraren op het gebied van ICT het beste ondersteunen? Twee leraren, een bestuurder en een manager ICT delen hun ervaringen en geleerde lessen.

    Leraar en laptop
  • Onderwijsresultatenmodel

    Dossier

    Werken aan kwaliteit via het nieuwe onderwijsresultatenmodel van de Inspectie van het Onderwijs. Uitleg, achtergronden en tutorials.

    Top prestatie
  • Digitalisering, les op afstand en ethische waarden: gaat dat samen tijdens corona?

    Interview

    Margreet Vendel (Meer Primair) over ethische waarden in het onderwijs tijdens de coronapandemie.

    Margreet Vendel
  • Hoogleraar Gert Biesta over de brede taak van de school: 'Kinderen moeten zichzelf tegenkomen in het onderwijs'

    Interview

    Hoogleraar Gert Biesta maakt onderscheid tussen kwalificatie, socialisatie en subjectificatie in het onderwijs.

    Gert Biesta
  • Weer naar school: zo ziet de Koninklijke Auris Groep de rol van ICT in het onderwijs

    Interview

    Hoofd ICT Hester Hegmans (Auris) over hoe ICT een steviger plek in het onderwijs kreeg tijdens de coronacrisis.

    Hester Hegmans - Auris
  • Onderzoeker en pedagoog De Bruyckere: 'Werk niet evidence-based, maar evidence-informed'

    Interview

    Onderzoeker Pedro de Bruyckere over de vele mythes in het onderwijs.

    Pedro de Bruyckere
  • Noodplan Lerarentekort Amsterdam: “Grotere groepen en de inzet van andere professionals”

    Interview

    Amsterdamse schoolbesturen ontwikkelden een routekaart ter ondersteuning bij het Noodplan Lerarentekort.

    Kind kleuren

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Page 2
  • Page 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Snel naar...

  • Home
  • Contact
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Contact

PO-Raad
Postadres

Postbus 85246
3508 AE  Utrecht

Bezoekadres
Aïdadreef 4
3561 GE Utrecht

Een initatief van: PO-Raad, opent in een nieuw venster

Samen SlimmerPOEen initiatief van de PO-Raad